top of page

Afvallen na je zwangerschap; dit is een grote fout die veel moeders maken

  • 3 dagen geleden
  • 2 minuten om te lezen

Je bent pas bevallen en wilt nu al weer terug naar je gewenste gewicht. je buik mag weer platter en laten we die armen niet vergeten..


Na 4 zwangerschappen, waarvan mijn laatste nu 1,5 jaar geleden is, ben ik nu weer op mijn oude gewicht en zie ik er weer uit zoals voor mijn zwangerschap.

In het begin en vooral na mijn 3e zwangerschap, was ik constant bezig met het behalen van mijn streefgewicht. En ook al lette ik niet zo zeer op de cijfertjes van de weegschaal ik keek wel elke keer in de spiegel en paste mijn kleding van voor mijn zwangerschap. Ik was er echt geobserveerd door en ik ging maar door.


Maar dit is wat ik fout deed; Ik hield geen rekening met het feit dat ik pas een heel kind op de wereld heb mogen zette, dat ik een kind 9 maanden in mijn baarmoeder mocht dragen en dat ik in vet ben aangekomen om mijn kindje te beschermen. Ik vond dat ik op magische wijze weer snel terug moest zonder mezelf de tijd te gunnen.

On s lichaam draagt 9 maanden een baby en die wordt beschermd door ons vetopslag en na de bevalling heeft ons lichaam ook de tijd nodig om weer te kunnen herstellen. Het heeft geen dieet nodig of uren in de sportschool. En het heeft al helemaal geen stress nodig dat het niet goed genoeg is.

De fout die wij moeders maken is dat we alles veel te snel willen voor ons lichaam. Dan maar crash dieten, dan maar van alles willen proberen om het vet er af te krijgen. Maar wat er dan gebeurt is dat ons lichaam in de stress springt en er juist geen vet af gaat om zichzelf te beschermen.


Na mijn 3e bevalling ben ik 20 kilo afgevallen binnen 1 jaar maar dat heb ik bereikt zonder dieet, zonder mezelf uit te hongeren en zonder van alles te proberen. Ik heb elke dag normaal gegeten, ik kon mee eten met mijn gezin en ik genoot ook van al het lekkers dat ik luste. Mijn lichaam was relaxed en daardoor kon het sneller het overtollig vet los laten.

Na mijn 4e zwangerschap heb ik precies dezelfde methode toegepast en ookal ging dit toch net iets anders dan na mijn 3e, toch viel ik af en ben ik blij met het resultaat.


Het is ook belangrijk dat je jezelf niet met andere moeders of social media gaat vergelijken, of zelfs nog met je andere zwangerschappen. Elke zwangerschap is anders dus ook het herstel is anders..


Gun jezelf de tijd, gun je lichaam de rust en waardeer het meer, want het heeft je kinderen gedragen.


Ben jij een moeder die wilt afvallen maar weet je niet hoe? Ik heb een boek geschreven met de methode die mij geholpen heeft met 60 overheerlijke recepten.

Plan een gratis kennismakingsgesprek via de link en ik help je hier persoonlijk bij.


 
 
 

Opmerkingen


Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief met tips voor zelfontwikkeling in het moederschap

Xanegay Rieskin

Mail: info@xanegay.com

Telefoon: 06 25238769

Beschikbaar

Ma - Za

08:30 - 17:00

© 2026 by Xanegay Rieskin

KVK: 97931837​

bottom of page